De ska inte få lura mig

Toalettpapper är en förbrukningsvara i vårt lilla hushåll. Därför blev jag glad när jag skulle fylla på lagret och coop:en hade 2 för 1-erbjudande. Och då menar jag inget sånt där 1 för 15,50 , 2 för 30kr. Man tjänar en spänn. Två tuggumin. Sist jag kollade hade de inte ens bugg. På det här erbjudandet skulle jag i alla fall spara 16kr. 3/4 chipspåse. Tar jag mynten från fickan så blir det en hel. Å andra sidan har vi inte jättemycket utrymme disponerat för toapapper. Jag velade lite fram och tillbaka, vägde för- och nackdelar. Det slutade med att jag tog två paket.
Dags att betala. Kollar kvittot. DÅ HAR JAG BETALAT FULLPRIS! Jag har inte fått nån rabatt!


Jag:  -Vafalls! Ingen rabatt?!
Tanten i kassan: -Nje, det där får du ta med Kundservice.


Jag traskar bort till Kundservice. Har min "sänka-axlarna-ryggsäck" fullproppad med träningsgrejer och nu även mat, två stora matkassar och en Sara med mig. Får vänta en halv evighet. Till sist kommer en annan tant. Hon hittar inget erbjudande. Jag måste förklara vart jag såg erbjudandet.

Tanten 2: -Vad stod det för pris?

"Jaaa... allt ska man ha i huvudet. Är det inte kladdkakareceptet så är det coop:ens extrapriser. Finns det INGEN annan som kan ta något ansvar!?" tänker jag. Berättar hur skylten såg ut, hur liten den var. Nämner inte att redan när jag gick på erbjudandet tänkte tanken att detta var ett gammalt erbjudande alternativt bortglömt.
Till sist går det upp för tanten att jag har rätt. Ska få tillbaka 16kr. Då skiner hon upp och berättar att det är hennes favoritpapper och att hon minsann också ska passa på att köpa hem toapapper på extrapris.


Akta dig för tanten i kassen och hon tanten i Kundservice tänker jag och släpar mig mot bussen. Med två 8-pack toarullar.






P.S. Det tog några rullar innan jag ställde upp dem på sin plats.. Ni kan ju klura på hur många dagar det tog.



Jag har förlikat mig med att jag inte längre har sportlov. Men OS-lov? Starta enfrågeparti någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0